Any Fellow Gods Left In These Lands?

Nym

New member
Joined
Apr 20, 2022
Messages
20
Hi everyone! Like many, I have fond memories of these games and making cringy posts on Kayssplace. I've gone by such inflated godly titles as Master Jariah and Sarophie. I recently dusted off my temple alter and dug out the old leashes but am left wondering... Are there any fellow Gods still actively caring for/tormenting the aimless followers of Eden? Still dancing with WinAmp bears and training their Fight Club tigers?

TL;DR: Looking to reminisce with old and new Gods alike.
 

LolloV2

New member
Joined
May 6, 2022
Messages
2
Hi Nym, I'm actually playing good old BnW right now, almost over 9 years since my first account on this website. Lost access to it, went by Lollo. Still remember the days of posting questions on the forum, downloading maps, and skins to dress my wolf creature all nice and cute. This game will always have a special place in my heart, and so will this niche yet lovely community of players. "Be what you will, you are destiny!"
 
  • Like
Reactions: Nym

Nym

New member
Joined
Apr 20, 2022
Messages
20
Well met, Lollo! Glad to see you back. I'm currently learning how to make scripts without borking the game.
This community is definitely something special. BnW needs to live forever, lol.
 

StoShade

New member
Joined
May 6, 2022
Messages
2
Hello Nym & Lollo! I just came across this forum that I never knew existed! It is so exciting to find like minded people who love the BnW games. I'm currently trying to get the game working on Windows 11 so wish me luck! :D A few years ago I setup a Windows XP VM just to get it running because I wanted to play so desperately...
 
  • Like
Reactions: Nym

Nym

New member
Joined
Apr 20, 2022
Messages
20
Hey StoShade! I stumbled across this website as well after hunting for the now retired sites. I've never used Windows 11 but hopefully it will play nice with the 1.42 community patch. Props for using the VM, that's dedication, lol.
 

StoShade

New member
Joined
May 6, 2022
Messages
2
Thanks Nym! An update for those who would want to know. It works perfectly on Win 11 using the 1.42 Patch.
 
  • Love
Reactions: Nym

Nym

New member
Joined
Apr 20, 2022
Messages
20
Thanks Nym! An update for those who would want to know. It works perfectly on Win 11 using the 1.42 Patch.
Hell yeah, most excellent. If it keeps playing nice, you should drop a review on the patch confirming Windows 11. I'd also recommend the infinite draw distance mod. Sooo many good mods here though. :D
 

LolloV2

New member
Joined
May 6, 2022
Messages
2
Hell yeah, most excellent. If it keeps playing nice, you should drop a review on the patch confirming Windows 11. I'd also recommend the infinite draw distance mod. Sooo many good mods here though. :D
It's so nice that all the great mods and content have stayed through all the years and all the revamps, from Kayssplace to BWFiles to this forum, so much nostalgia! I recommend the Creature Stats mod and some good training maps like Kilroy's Training Ground.
 

ebozss

New member
Joined
Nov 16, 2021
Messages
2
Yepp! Love this game, Currently playing through the tribal lands skirmish map pack by Vandalbluex. It slaps
 

Nym

New member
Joined
Apr 20, 2022
Messages
20
Nice, I love Vandal's stuff. Currently learning how to make maps thanks to them. <3

So I'm not gonna lie... With how quiet these forums are, it can be a little weird checking the What's New page and seeing my own name/pic over and over. Just an observation. XD
 

ebozss

New member
Joined
Nov 16, 2021
Messages
2
Nice, I love Vandal's stuff. Currently learning how to make maps thanks to them. <3

So I'm not gonna lie... With how quiet these forums are, it can be a little weird checking the What's New page and seeing my own name/pic over and over. Just an observation. XD
Lmao I get that! I def wish this game got the love it deserved. I can't believe it's old enough to drink now!
 
Top